zondag 22 augustus 2010

Ik wil vliegen + een vraagje

Zondag, een nieuwe dag, nieuwe kaart.
Een jongenskaartje deze keer. De stempel heb ik al een tijdje liggen, maar nog niet veel inspiratie gehad wat ermee te doen. En voila, het resultaat. Meisjeskaarten vind ik altijd nog heel gemakkelijk, maar mannen en jongenskaarten zijn toch altijd een uitdaging. Vaak ga ik op zoek naar typisch 'mannen' of  'jongenspapier', maar kom vaak met meisjespapier thuis. Toch schafte ik me enige tijd geleden 2 blocnootjes aan met echt 'jongenspapier', hoera ! Dat lag echt wel te roepen om gebruikt te worden. Eindelijk gelukt dus.
Stempel jongetje is van Penny Black; stempel sentiment is van Griet Bertels; papier van Prima Marketing (Hello Spaceboy); lint van Schleiper. Ventje en vliegtuigjes ingekleurd met copics. het vliegtuigje boven op de voorkant van de kaart kreeg een laagje Mod Podge om een blinklaagje en reliëf te geven.
Geniet nog van jullie zonnige zondag ! Scrol nog tot voorbij de foto's voor mijn vraagje....
Groetjes, Martina
 


Vraagje / oproep : Wie weet hoe je met de cuttlebug en je Nestabilities een vorm kan uitsnijden rond je figuurtje en een stukje van je stempel erboven of beneden aan laat bengelen ? Ik heb het hier geprobeerd met het jongetje, maar ben er niet helemaal tevreden mee... De onderstaande kaart maakte IK NIET !!
De bovenstaande kaart komt van Jannekes blog en die vind ik super ! (Ja, ja, ik heb haar de vraag al toegestuurd, maar ze weet zelf voorlopig niet de link waar ze de uitleg vond). Je ziet geen enkel sneetje dat te ver is, het is gewoon perfect rond de ballon. Ik vond reeds een korte tutorial bij Whiff of Joy, maar daar krijg je nog een knipje in te zien en dat vind ik niet zo mooi (who's perfect ??? me ??? are you talking to me ?? : o).
Wie heeft voor mij de perfecte tip ? Of is het niet mogelijk met de Cuttlebug ? Ik hoop op verlossing, wat ik zit hier weeral heel de dag op dat internet met weinig resultaat   :((.
Laten jullie iets weten ? Alvast bedankt voor de moeite !
Groetjes, Martina
Heb ondertussen dus al wel een antwoord gekregen op mijn oproep, ik moet het nog wel uitproberen !
Wie het ook wil weten, raadpleeg deze link van Karin haar blog. Wie toch nog meer praktische tips heeft, ze zijn nog steeds welkom hoor !
Liefs, Martina x 

13 opmerkingen:

patricia zei

hoi martina
wat is het een leuke kaart geworden

en ik vind het snijwerk rond de jongen wel goed gedaan
patricia

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

wat een heerlijke stoere jongenskaart.
ik kan niets mis aan het snijwerk ontdekken.
ik denk dat je net als ik ben, te netjes en precies, en het is misschien wel een kwestie van oefenen.
ik vind dit in ieder geval mooi.

groetjes jolande

chantal zei

hoi Martina,
dat wil ik ook wel weten.
Misschien is dat iets dat we donderdag kunnen meenemen naar de beurs?
liefs Chantal

Anneke. zei

Ik vind er ook niets mis mee, Martina. Zelf vind ik dit ook wel een beetje moeilijk. Blijf het bij jou volgen.

Groetjes Anneke.

Karin zei

Hey Martina,
Ik zal proberen vandaag een tutorial te zetten om mijn Blog over het deels uitsnijden van een stempel met Nestabilities.
En... het is een leuke kaart geworden.
Prettige zondag nog
Karin

Margo zei

Hoi Martina,

wat een leuk kaartje, echt heel tof gedaan.
Groetjes
Margo

Anneke zei

Leuke mannenkaart!
En om op je vraagje te antwoorden ik heb ooit eens een goede tutorial gezien hiervan. Maar ik vind hem niet meer terug, ik ga straks eens eventjes zoeken voor je ;)
Groetjes Anneke

Lia zei

Hoi Martina,

Ik zag de uitleg net voorbijkomen:

http://karin-creativitybykarin.blogspot.com/

Succes meid...............

Groetjes Lia

Lil Daffodil zei

Hi Matrina,
I love this boy card. Great images and colours and a wonderful layout.
Hugs,
Fiona x

Bi Medeiros zei

Hi Martina! Great card and tip! Every time I visit your blog I have fun and learn something interesting.Thanks for sharing!

Marja Sch zei

Wat een leuke stoere jongens kaart. Ik ben gelijk even bij karin wezen kijken. Ik doe eigenlijk hetzelfde, maar daar de platen tot aan het overhangende stukje door de cuttlebug en draai dan weer terug at voor komt een lelijke deuk in een vleugeltje of beentjes. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Het blijft een nauwkeurig werkje hoor. Gr Marja

Janneke zei

Gevonden !
Het was niet WOJ maar op de blog van Rach
http://www.papercraftsbyrach.com/tutorials/2009/6/25/out-of-the-frame-nestie-tutorial.html

Mooie kaart!

Hilde Suykerbuyk zei

hij is gewoon super martina!
gr. hilde